Pagina's

maandag 1 oktober 2012

Area 51 - de eerste sessie

Area 51, de eerste sessie. Vang 5 twintigers en één dertiger, dat is onze taak de komende weken. Dat klinkt in de oren van sommigen onmogelijk, anderen zullen zeggen dat dit een eitje is. Ze hebben allemaal gelijk. Toch heeft de eerste groep meer gelijk. We vissen namelijk op een water wat nu niet echt bekend staat om de grote vissen. Ze zitten er wel maar zie ze maar eens te vangen…


Het water in kwestie staat in verbinding met een groots stelsel aan vaarten, sloten, kanalen en meren. Spiegelkarpers zijn vrij zeldzaam maar zwemmen er wel degelijk rondjes. Ondanks het feit dat de beoogde stek best ver tuffen is in onze beleving, hebben we braaf gevoerd. Maar niet voordat we dagenlang gepeild, gezocht, geloerd en aan het water gesnoven hebben. De eerste sessie verliep beter dan we ooit hadden kunnen durven hopen. Het werd echt een puur visfeestje.

Oei! Slimme rigjes, gemene haakjes en felle popups!

Het is net na elven in de ochtend als we neerzijgen in onze stoeltjes. Het gesleur met de kruiwagen is me niet in de kouwe kleren gaan zitten en ook Boudewijn loopt te zuchten en te steunen onder het gewicht van de hengels en een paar tassen. Eigenlijk belachelijk dat we zoveel troep meezeulen voor vijf uurtjes vissen maar we zijn op alles voorbereid. We zitten en het is goed. Het voer moet zijn werk hebben gedaan en we gaan nu halen waar we recht op hebben. En zo geschiedt het!

De rigs worden met beleid 'geplaatst'...

Al na 20 minuten is het mijn middelste hengel die vertrekt. Ik sta net te pissen en dus pakt Boudewijn de stok op, ik heb niets in de gaten. ‘Je hebt beet, ouwe!’ brult hij. Ik zwengel woest af en ren naar ‘m toe. Eigenlijk vind ik wel dat hij de vis mag afdrillen, dat boeit me geen reet, maar hij wil daar niets van weten. ‘Jouw stok, jouw vis’, tegen zoveel logica kan ik niet in gaan. Ik pak de hengel en dril. Dan na 30 seconden valt de spanning weg. Kut!

Enigszins gedesillusioneerd leg ik opnieuw in. Hoe kan dit nou? Het voelde zo goed, geen vuiltje aan de lucht. Het hoort er bij, stelt Boudewijn zonder veel overtuiging en we berusten. 40 minuten later knalt dezelfde hengel er van door en deze keer gaat het goed. De eerste vis is de haas. Geen twintiger, geen dertiger, wel een mooie schub. En goed gehaakt!

De eerste!!!

Spatjegaaf!

We zitten wat te zitten en mijmeren over grote schubs en dikke spiegels. Een snerpende beetmelder ontwaakt ons een uur voor tijd uit onze dagdromen. Het wordt een lange dril, een mooie dril. Dit moet er eentje zijn! Het carbon in Boudewijns handen kreunt en steunt, de slip doet zijn werk. Als de vis door het oppervlakte breekt zijn we beide sprakeloos. Een spiegel! Die waren hier toch zo zeldzaam? En ook nog eens eentje met spek op de graat. Bam! De eerste, goede twintiger is een feit!

Bam! Wat een gave spieg!

Area 51 heet nu Area 41. Nog vier twintigers en één dertiger te gaan. Ondanks dit snelle succes heb ik mijn twijfels of het gaat lukken. We zullen het zien, we zullen het zien…

PS: Leuk detail! Op het moment dat dit verslag openbaar wordt (maandag 1-10, 12.00 uur), zitten Boudewijn en ik te vissen. Of wij wat vangen? Daar zal Boudewijn over enige dagen over berichten!

12 opmerkingen:

  1. Rolf,

    1e dag 3 aanbeten 2 geland nog 30 dagen te gaan
    Komt goed! Mooie Schub/Topspiegel Boudewijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk jullie even knallen dan !
    Trouwens mooie pix die eerste foto, en wat een brute spiegel voor mister boustail.
    Kijk erg uit naar het volgende sessie.

    Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. you guys tickle their tackle !) Rod on !)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Hans: Haha, geen 30 visdagen hoor! Maar we zijn tevree, het is leuk!
    @Sander: Wij kijken ook uit naar de volgende sessie! :)
    @Seb: Is weer eens wat anders dan: 'rod op!'

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kijk aan, de eerste zijn binnen. Vette shizzle mannen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De twijfels zijn begrijpelijk. Toch word 41 éénendertig enz, enz. Jullie inzet word beloond. Dat kan nie anders!
    Leuke start van dit nieuwe project!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oja, en bij 11 word het dan één! Ik zeg het je!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi mannen!!

    Puntgave vissen! Ik ben erg benieuwd naar het vervolg ;-)

    Groet,
    Dale

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk, weer een project. Ik ben dol op projecten. Krijgen we ook nog wat inzichten in dit project? Ik ben erg nieuwsgierig naar wat de resultaten zijn van dagen van overleg, peilen, loeren en snuffelen. Wanneer welke hengel gaat piepen staat al op zoveel sites.

    groet




    BeantwoordenVerwijderen
  10. Weer een paar mooie vissen, heren
    succes met de volgende sessies op area 51

    MVG Bouke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Tsak: Shizzles worden niet veel vetter dan dit! :) Zie je staks man, gaan we rammen!
    @Dres: We gaan het zien ouwe!
    @Dale: Wij zijn ook erg benieuwd!
    @Ate: Ik versta je en je hebt gelijk, Route 250 en 360 Graden Rond hadden een hele inleiding destijds. Ditr zijn echter andere tijden. Mensen willen vis zien. Hoe jammer dat ook is.
    @Bouke: Thanks! Die is al achter de rug en er is gevangen. En ook nog eens leuk. Maar daar zal Boudewijn a.s. vrijdag over berichten!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het was een sessietje zoals we vooraf graag hadden gezien. Dat het dan ook nog uitkomt was echt heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen